Che Bethomek Bong Diary Pungguk Menanti Bulan: Penulisan Ilmiah Bahagian 1

Friday, October 18, 2013

Penulisan Ilmiah Bahagian 1

Salam, dan Selamat Petang

Hari ni , CBB nk kongsi ckit pasa Penulisan Ilmiah atau nama singkatan ialah PI. Ok. Kita mulakan dengan definisi kepada PI mengikut CBB pada tahun 2013. hiih.

PI merupakan sebuah kajian mengenai sesuatu perkara yang dikaji secara ilmiah  dalam pelbagai cabang ilmu seperti bahasa, sains, dan sebagainya.PI ni selalunya akan dilakukan oleh pelajar-pelajar tahun akhir di Universiti atau mana-mana tempat pengajian tinggi lain.

Pada masa ini, CBB sedang menyiapkan sebuah PI yang mengkaji mengenai penulisan blog. KITA KAN BLOGGER KATAKAN. hhehe. CBB sebenarnya ,mengkaji mengenai RETORIK. Tapi yang paling susah bagi CBB ialah SOSIOLINGUISTIK. orang lain xtahu la.

Untuk pengetahuan anda semua, Di U CBB, PI diwajibkan kepada semua pelajar termasuk dengan latihan industri. Tapi kt U lain, CBB dengar mereka boleh pilih satu antara dua, nk buat PI @ Latihan Industri. 

Ini la perkongsian serba sedikit pasal PI. Sapa2 yang bakal mengaji MAHASISWA dan MAHASISWI , hang semua kena buat benda ni. GET READY K.


bersambung...bahagian ke 2 nnt.


ni la br sparuh keje CBB

Sekian 
 

 

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright CBB